Het aantal goederentreinen dat dagelijks door Hengelo dendert, is de laatste jaren flink gestegen. Sinds 2011 is het aantal zelfs verdubbeld. Dit zorgt bij sommige omwonenden voor overlast. In dit dossier onderzoekt 1Twente welk effect de goederentrein heeft op de stad.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat stelt geld beschikbaar voor het verlengen van de zogenaamde wacht- en buffersporen in Twente.
Het aantal goederentreinen dat door onze regio komt, gaat naar verwachting de komende jaren fors groeien
De Hengelose PvdA-fractie maakt zich zorgen over de toename van het aantal goederentreinen met gevaarlijke stoffen door Hengelo komt.
In 2021 reden er 2903 ketelwagons en 2572 containerwagons met gevaarlijke stoffen door Hengelo
Volgens Brandweer Twente is de kans dat een ongeval met grote gevolgen gebeurt in Hengelo klein, maar is het belangrijk om goed voorbereid te zijn.
Een onderzoek naar de haalbaarheid van de Noordtak is voorlopig van de baan. Dat zegt staatssecretaris Vivianne Heijnen (CDA) van Infrastruc...
Het aantal goederentreinen dat dagelijks door Hengelo dendert, is de laatste jaren flink gestegen. Sinds 2011 is het aantal zelfs verdubbeld...
De Noordtak houdt de gemoederen flink bezig in Twente en de Achterhoek. De haalbaarheid van de plannen voor een goederenspoorlijn wordt nade...
De gekleurde jasjes en de folders zijn weer van stal gehaald in Hengelo. De laatste zaterdag voor de gemeenteraadsverkiezingen gingen veel p...
Bijna 40 bewoners- en maatschappelijke organisaties in Twente en de Achterhoek bundelen de krachten tegen een mogelijke aanleg van de Noordt...
Inwoners van buurtschap Driene hebben vrijdagmiddag samen met Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt een protestbord onthuld tegen de mogelijke koms...