TWENTE – MarketingOost heeft een ‘kansenkaart’ ontwikkeld, speciaal voor de vrijetijdssector.
Met de kaart wil MarketingOost aan ondernemers en overheden laten zien waar kansen liggen voor toeristische plannen.
De tool is vanaf nu beschikbaar via www.kennisplatformoost.nl/kansenkaart.
De Kansenkaart is een hulpmiddel voor alle plannenmakers binnen de sector, zegt Wieteke Kalkema van Marketing Oost.
Of ze nou zakelijk of ambtelijk actief zijn. “Een ondernemer weet snel of een product kans van slagen heeft. Op de Kansenkaart ziet hij of er concurrenten in de regio zijn, met welke randvoorwaarden hij rekening moet houden en welke samenwerkingen mogelijk zijn.
::volgendepagina::
Gemeentes en provincies krijgen toegang tot informatie waarmee ze goed onderbouwde toeristische visies kunnen schrijven.”
MarketingOost voerde de afgelopen jaren meerdere onderzoeken uit naar de Overijsselse vrijetijdseconomie.
“Dat leverde veel kennis op over het recreatieve en toeristische aanbod en bijvoorbeeld de profielen, ervaringen en bestedingen van bezoekers. Die enorme hoeveelheid data maken we nu toegankelijk en goed leesbaar. Dankzij die visualisatie zien ondernemers en overheden precies waar kansen liggen,” aldus Kalkema.