'Kost de ondernemer niks'
"We hebben nu zo'n twintig activiteiten aangemeld gekregen", vertelt de studente Toerisme Management aan Saxion in Deventer. "Die hebben zich de afgelopen drie dagen aangemeld. Tot en met zondag hebben de overige aanbieders nog de tijd zich in te schrijven. Dit is geheel kosteloos."
De Hengelose heeft deze klus opgepakt in het kader van haar afstuderen. De afgelopen jaren liep ze al stage en werkte ze enige tijd betaald voor HofMarketing; ze kent dus het klappen van de zweep.
In de drie genoemde gemeenten is een groot aanbod aan attractieparken, musea, kinderboerderijen, zwembaden en speeltuinen. Die zijn echter lang niet allemaal even zichtbaar. Van Voorst: "Vandaar het verzoek van een groot aantal ondernemers voor een dergelijke overzichtskaart. Het idee lag er al een tijdje, maar omdat niemand het oppakte bleef het liggen." Tot het de 25-jarige Hengelose wel aardig leek als afstudeeropdracht.
"Het idee lag er al een tijdje, maar omdat niemand het oppakte bleef het liggen."
Sanne van VoorstAanmelden kan tot en met zondag
Bij HofMarketing pakte ze het op samen met de toerismebureaus in Hengelo (Hengelo Promotie) en Haaksbergen (Haaksbergen Promotie). Het idee is overigens allerminst nieuw: in Noordoost-Twente en westelijk Twente hebben de gemeentes al zo'n kaart.
Aanmelden voor de plattegrond kan nog tot en met zondag via een mail aan info@hofmarketing.nl. Eind maart is de plattegrond klaar en dan zal ie komen te liggen bij de ondernemers en bij de toerismebureaus in de regio. Hij is dan ook te zien op visittwente.nl