Enschede

Winkelcentrum Zuid in de race voor marketing prijs

Winkelcentrum Enschede Zuid is genomineerd voor de NRW Marketing Award. Een prijs voor het meest inspirerende winkelgebied. Zuid maakt kans op de prijs dankzij de nieuwe aanpak die sinds de heropening vorig jaar is ingezet, waarbij verbinding in de wijk voorop staat.

Ontmoetingsplek

Zo is het winkelcentrum allang niet meer alleen een plek om je boodschappen te doen, maar veel meer een ontmoetingsplek voor de wijk. Een verandering die al sinds een aantal jaren is ingezet, maar waar sinds de heropening van het winkelcentrum vorig jaar vol op is ingezet.

Samen maken we Zuid

Onder de noemer 'Samen maken we Zuid' worden activiteiten en evenementen georganiseerd om verbinding te leggen met de wijk. Het belangrijkste daarbij is dat de hele wijk zijn steentje bijdraagt. Naast de winkeliers zetten ook de inwoners en verschillende instellingen zoals Alifa, bejaardencentrum De Posten en de gemeente zich in om die verbinding te realiseren.

Zo werden er dit jaar kleurplaten, ingekleurd door kinderen in de wijk en aangevuld met een mooie boodschap, bij bewoners van De Posten bezorgd. Om hen in tijden van corona, waarin ze binnen moesten blijven, een hart onder riem te steken.

En de winkeliers speelden een grote rol bij een grote tassenactie. Toen ze door corona met een overschot aan producten kwamen te zitten, werden 400 verrassingspakketten gemaakt voor de ouderen in de wijk.

Vier kanshebbers

Het zijn voorbeelden van de nieuwe aanpak waarvoor het winkelcentrum nu genomineerd is. Of de titel ook daadwerkelijk naar Enschede gaat, horen ze eind van deze maand. Dan wordt bekend welk initiatief van in totaal vier kanshebbers de marketing award in de wacht sleept.