Kort na de onthulling van het nieuwe thuisshirt heeft FC Twente, samen met kledingsponsor Castore, ook het uitshirt voor het komende seizoen gepresenteerd. De ploeg kiest buitenshuis voor een blauw tenue, dat verwijst naar de kenmerkende muren van het iconische Diekman Stadion – het voormalige thuis van de club.
In tegenstelling tot het thuisshirt, dat een klassiek ruitpatroon bevat, is op het uitshirt gekozen voor een speels stippenmotief. Dat patroon loopt niet alleen over het shirt zelf, maar is ook subtiel verwerkt in de rugnummers.
Verder zijn het oprichtingsjaar van de club, 1965, en andere historische details terug te vinden in de kraag en op de sokken. “Daarmee dragen de spelers komend seizoen een belangrijk deel van de voetbalhistorie van Enschede en FC Twente op hun shirt”, laat de club weten.
Daan Rots, Jill Diekman, Taylor Booth, Diede Lemey, Lars Unnerstall en Nikée van Dijk hadden de primeur en toonden zich als eerste in het nieuwe uitshirt.
Op het shirt prijkt voor het eerst de naam van de nieuwe hoofdsponsor: GGM Gastro. Het tenue is vanaf vandaag te bestellen via de officiële clubshop. De levering volgt medio juli, na de jaarlijkse Open Dag.
Wie liever niet wil wachten, kan het shirt vanaf zondag 13 juli ook aanschaffen in de FC Twente Fanstore bij De Grolsch Veste. De prijs is 85 euro voor volwassenen en 65 euro voor kinderen.
Voor het eerst is dit seizoen ook het officiële shirt van FC Twente Vrouwen verkrijgbaar voor supporters.
Een bijzonder detail: het shirt bevat een geborduurde kampioensster, als eerbetoon aan de tien behaalde landstitels van het vrouwenteam.