Verkeer
Stuur appje
Zoek

Marieke ter Brugge vertrekt als aanvoerder Enschedese stadsmarketeers: 'Ik blijf wel fan van de stad'

20230411 Marieke ter Brugge vertrekt als directeur bestuurder foto Enschede Promotie
Marieke ter Brugge stopt na acht jaar als directeur van Enschede Promotie
Beeld: Enschede Promotie

Marieke ter Brugge neemt na acht jaar afscheid als directeur-bestuurder van Enschede Promotie, de organisatie die verantwoordelijk is voor citymarketing, evenementen en toerisme in Enschede. Wat ze nu gaat doen weet ze nog niet. "Ik blijf wel in de stad wonen, ik ben fervent fan."

Ter Brugge werkte tien jaar voor Enschede Promotie, waarvan acht als directeur. "Nu heb ik zin in iets nieuws, ik ben toe aan een nieuwe omgeving, een nieuwe uitdaging." Ze blijft nog tot september om een goede opvolger te vinden. "De stichting staat op mijn naam. Het is mijn kindje. Vandaar dat ik nog aantal maanden blijf, om het huidige evenementenseizoen in goede banen te leiden." Daarna draagt ze haar taak over.

Groeiende bezoekersaantallen

De stadsambassadeur zegt trots te zijn op wat haar club de afgelopen jaren heeft bereikt samen met andere partijen in de stad. "En dat we met recht kunnen zeggen dat Enschede een grootse en bruisende stad is met alle voorzieningen en activiteiten die daar bij horen."

“Het is mijn kindje.”

De bezoekersaantallen zijn onder haar leiding - in ieder geval tot corona - flink gestegen. "In acht jaar tijd heeft Enschede Promotie een enorme ontwikkeling doorgemaakt", zegt voorzittend toezichthouder Marko Hartmann over Mariekes tijd aan het roer bij de stadsmarketeers. "De Raad van Toezicht heeft grote waardering voor de wijze waarop ze de organisatie heeft geleid, strategisch verder heeft ontwikkeld en samen met partners uit de stad heeft gewerkt aan de aantrekkelijkheid van de stad Enschede."

Enschede als merk

In 2021 kreeg de stad onder de vleugels van Enschede Promotie een nieuw logo, meerdere slogans, een nieuwe huisstijl en letterlijk een eigen geluid dat te horen is in bijvoorbeeld radiocommercials. Al die uitingen moeten Enschede binnen en buiten de gemeentegrenzen op de kaart zetten als technologische, innovatieve en creatieve stad.

Whats App Image 2021 07 01 at 17 05 48
Lees ook
Meerdere slogans en een eigen geluid: zo gaat Enschede vanaf nu de boer op

"Met campagnes, evenementen en activiteiten gaven we de afgelopen jaren lading aan het merk Enschede als bruisende, creatieve, groene en ondernemende kennisstad. Het merk Enschede staat als een huis", zegt Ter Brugge. "Ik wens het team Enschede Promotie en haar stadspartners een geweldig vervolg toe bij de verdere doorontwikkeling daarvan."

Enschede-artikelen

Stichting Enschede Promotie verhuisde in 2017 van het Stationsplein naar een centrale plek in de binnenstad aan de Langestraat, tegenover ‘het hartenbankje’. Daar is ook een informatiepunt voor toeristen gevestigd en zijn sinds eind vorig jaar Enschede-artikelen te koop.

Thumbnail Brandstore Enschede 002 Enschede Promotie 2
Lees ook
Enschede promoten met 'Enschede-collectie' in nieuwe brandstore

Wat de scheidend directeur na haar vertrek gaat doen? "Dat weet ik nog niet. Kan zijn dat ik als zelfstandige aan de slag ga, of dat ik een nieuwe baan vind. Ik heb het gevoel eerst deze deur te moeten sluiten, voordat een andere opengaat." Ze hoopt komend seizoen uit te vinden welke deur dat wordt. "Ik vind het ook fijn om die ruimte te hebben, om te ontdekken wat er nog meer is."

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.