Enschede

Twentse merkenbouwers Hemsson en Arli Group bundelen krachten

De Twentse merkenbouwers Hemsson (Almelo) en Arli Group (Enschede) gaan nauw samenwerken. De twee familiebedrijven behouden hun eigen merken en huisvesting. De verschuivingen zitten vooral in de personele top.

463753 office 1209640 1920
Redactie | Tubantia

Hemsson en Arli zijn beide actief op het gebied van home & living. Het Almelose bedrijf heeft onder meer bij tuincentra enkele sterke merken onder zich, zoals Fairybell en Ted Sparks. Voor Arli Group is dat met bijvoorbeeld Cinderella en Summerset bij enkele grote woonzaken. Met de toetreding van AVerest Capital als investeerder hopen ze hun positie op zowel de nationale als de internationale markt te versterken.

Door onder eigen namen

Beide bedrijven gaan voorlopig door onder hun eigen naam. Er zijn ook geen plannen voor gezamenlijke nieuwbouw, meldt woordvoerder Vincent Pieterson van AVerest. âDe samenwerking ligt met name in het benutten van elkaars expertise en netwerken.â De dagelijkse leiding komt in handen van Jeroen Achterhuis, eigenaar van Hemsson. Ariën de Winter van Arli Group doet een stap terug. De nieuwe commercieel directeur is Peter Korver.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede. foto: Pixabay