UWV-topman Tof Thissen zei een half jaar geleden al dat ze afwillen van de onpersoonlijke behandeling van haar cliënten. In de afgelopen jaren daalde regelmatig snoeiharde kritiek neer op het UWV, dat mede onder druk van bezuinigingen is overgegaan op online dienstverlening.
Voorheen werden nieuwe werkzoekenden ingedeeld in een doelgroep, waarbij iedereen dezelfde behandeling kreeg, ongeacht zijn of haar competenties. Na 3 maanden kregen ze pas hun eerste persoonlijke gesprek. Dat wil het UWV nu anders doen, en daarom zullen werkzoekenden vanaf 1 maart dus meteen een persoonlijk gesprek krijgen met een adviseur van het UWV. We willen onze dienstverlening weer een gezicht gaan geven , aldus Wim Idema, regiomanager van het UWV Werkbedrijf Twente.
Bij het project wordt er goed gekeken naar de huidige situatie, en de situatie over een jaar. Zodoende kan het UWV zien of het experiment geslaagd is of dat ze op de oude voet verder moeten gaan. Het UWV Werkbedrijf Twente krijgt geen extra geld voor de nieuwe aanpak.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM