Verkeer
Stuur appje
Zoek
Je bekijkt nu een artikel uit het archief
Dit artikel is niet geoptimaliseerd voor de huidige 1Twente-website. Hierdoor kan het voorkomen dat de opmaak wegvalt, er media ontbreekt en/of metadata incorrect is.
Nieuws
Enschede

AUDIO UWV behandelt werklozen weer persoonlijk

99410 werkplein

Als onderdeel van een experiment behandelt het UWV in Twente haar klanten vanaf 1 maart weer persoonlijk. Werklozen werden tot nu toe voornamelijk digitaal begeleid.

UWV-topman Tof Thissen zei een half jaar geleden al dat ze afwillen van de onpersoonlijke behandeling van haar cliënten. In de afgelopen jaren daalde regelmatig snoeiharde kritiek neer op het UWV, dat mede onder druk van bezuinigingen is overgegaan op online dienstverlening.

Voorheen werden nieuwe werkzoekenden ingedeeld in een doelgroep, waarbij iedereen dezelfde behandeling kreeg, ongeacht zijn of haar competenties. Na 3 maanden kregen ze pas hun eerste persoonlijke gesprek. Dat wil het UWV nu anders doen, en daarom zullen werkzoekenden vanaf 1 maart dus meteen een persoonlijk gesprek krijgen met een adviseur van het UWV. We willen onze dienstverlening weer een gezicht gaan geven , aldus Wim Idema, regiomanager van het UWV Werkbedrijf Twente.

Bij het project wordt er goed gekeken naar de huidige situatie, en de situatie over een jaar. Zodoende kan het UWV zien of het experiment geslaagd is of dat ze op de oude voet verder moeten gaan. Het UWV Werkbedrijf Twente krijgt geen extra geld voor de nieuwe aanpak.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.