Want Enschede moet volgens de stichting de winkelstad van de regio worden. "Je moet doen waar je goed in bent", zegt Marieke ter Brugge, citymarketeer van Enschede Promotie. Toeristen, dagjesmensen en funshoppers zijn volgens Enschede Promotie de belangrijkste doelgroep voor de stad. "We moeten de stad als het ware vermarkten. In het verleden richtten wij ons als stichting op het imago van de stad."
De stichting krijgt minder geld van de gemeente Enschede. Door deze opgelegde bezuinigingen moet Enschede Promotie zich beperken tot een aantal 'highlights' aan activiteiten uit de stad. "We gaan niet meer alles doen. De focus is gericht op Enschede als winkelstad, leefstad en muziekstad. De andere pijler, Enschede als kennisstad is breder en laten wij over aan de regio", legt Ter Bruge uit.
Enschede Promotie wil meer bezoekers de stad in krijgen door het hele jaar afwisselende evenementen op te zetten die gericht zijn op de belevenis van de bezoeker. Om de toeristen, dagjesmensen en winkelend publiek te overtuigen een bezoek te brengen aan Enschede, zoekt de organisatie samenwerkingen met lokale hotels en bed and breakfasts. Daarnaast buigt Ter Brugge zich over een andere invulling van de Tourist Info.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM