De motor staat sinds twee weken in de Media Markt-winkel aan De Klanderij. Het is een gezamenlijke actie van de winkel en BMW-dealer Broekhuis in Enschede.
De motor staat in de winkel om de aandacht te vestigen op zogenoemde action cams. "Het is begin van het foto- en motorseizoen en dan verkopen we veel action cams aan motorrijders", vertelt vestigingsdirecteur Marc Ensink. Maar de nieuwprijs van zo'n motor kost al gauw meer dan 10.000 euro. "Een van de afdelingshoofden opperde toen om er een bordje bij te plaatsen om mensen te waarschuwen. 'Dat moet dan wel in verschillende talen', vonden we meteen. Toen kwam iemand op het idee om er ook een Twentse variant bij te doen."
De Twentse zin is echter niet de letterlijke vertaling... "Maar in het Twents mag zo'n zin wel een beetje rauw. Als er maar humor inzit", meent Ensink, die zelf niet afkomstig is uit de streek. "Maar ik begreep de tekst meteen, hoor! Mijn moeder komt uit de Betuwe, mijn vader uit Arnhem. Daaruit is een bijzonder talenknobbel ontstaan. Ik versta alles, haha."
Volgens Ensink gaan veel klanten met de foto en het bordje op de foto. "De motor is al een blikvanger, maar het bordje maakt het helemaal af. Sinds woensdag, toen Dumpert.nl er melding van maakte, merken we dat er steeds meer mensen met de tekst op de foto gaan. Op Dumpert.nl hebben al meer dan 211.000 mensen het bericht gezien. Ik ben wederom verbaasd door de kracht van social media. Hoe zoiets eenvoudigs als dit zoveel mensen kan bereiken."
De boodschap op het bordje komt wel aan bij de klanten. Ensink heeft nog geen grappenmakers gezien die de motor expres aanraken. "Ik vraag me wel eens af of mensen alles lezen wat op bordjes in winkels staat. Maar deze tekst zullen ze zich wel onthouden!"
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM - Foto: Dumpert.nl