Verkeer
Stuur appje
Zoek
Je bekijkt nu een artikel uit het archief
Dit artikel is niet geoptimaliseerd voor de huidige 1Twente-website. Hierdoor kan het voorkomen dat de opmaak wegvalt, er media ontbreekt en/of metadata incorrect is.
Nieuws
Enschede

Ludiek bord bij Enschedese Media Markt in 2015 nog weggehaald

192549 192496 motorbordje mediamarkt

De ludieke actie in de Media Markt in Enschede is niet helemaal nieuw. In de zomer van 2015 stond er ook al een BMW-motorfiets te pronken bij de entree en plaatste personeel er een bordje bij met de tekst: 'Aj't aanraakt kriej klapp'n'.

Personeel en opmerkzame klanten konden daar wel om glimlachen. Totdat een journalist van De Twentsche Courant Tubantia vroeg wie de Twentse vertaling had bedacht. Het bordje werd meteen weggehaald door een personeelslid van Media Markt. Een leidinggevende wilde liever niets over het bordje kwijt, laat staan over de plotselinge 'terugroepactie'. Hij verwees voor commentaar door naar de baas. En die was op vakantie.

Die baas is vestigingsdirecteur Marc Ensink. Hij bevestigt dat de actie eerder is gehouden. ,,Toen was de tekst heel kort in de winkel te zien. Volgens mij omdat de personeelsleden twijfelden of ze het wel konden maken om zo'n tekst te tonen." En de baas om toestemming vragen, dat ging dus niet.

Ensink: ,,Het was onnodig dat het personeel zich daar druk om maakte. Ik vind het juiste een hartstikke ludieke actie!". Eentje die dus op herhaling is gegaan. Al was de eerste versie in iets beter Twents geschreven dan de tweede, met 'aanraakt' in plaats van 'anroakt'.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM - Foto: Dumpert.nl
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.