Personeel en opmerkzame klanten konden daar wel om glimlachen. Totdat een journalist van De Twentsche Courant Tubantia vroeg wie de Twentse vertaling had bedacht. Het bordje werd meteen weggehaald door een personeelslid van Media Markt. Een leidinggevende wilde liever niets over het bordje kwijt, laat staan over de plotselinge 'terugroepactie'. Hij verwees voor commentaar door naar de baas. En die was op vakantie.
Die baas is vestigingsdirecteur Marc Ensink. Hij bevestigt dat de actie eerder is gehouden. ,,Toen was de tekst heel kort in de winkel te zien. Volgens mij omdat de personeelsleden twijfelden of ze het wel konden maken om zo'n tekst te tonen." En de baas om toestemming vragen, dat ging dus niet.
Ensink: ,,Het was onnodig dat het personeel zich daar druk om maakte. Ik vind het juiste een hartstikke ludieke actie!". Eentje die dus op herhaling is gegaan. Al was de eerste versie in iets beter Twents geschreven dan de tweede, met 'aanraakt' in plaats van 'anroakt'.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM - Foto: Dumpert.nl