Verkeer
Stuur appje
Zoek
Je bekijkt nu een artikel uit het archief
Dit artikel is niet geoptimaliseerd voor de huidige 1Twente-website. Hierdoor kan het voorkomen dat de opmaak wegvalt, er media ontbreekt en/of metadata incorrect is.
Nieuws
Enschede

Klanten geven Werkplein magere voldoende

198825 werkplein 6

Een mager zesje. Meer scoort het Werkplein Twente niet onder zijn Enschedese klanten. Bijstandsgerechtigden geven de dienstverlening rondom uitkeringen een 6,3. De service rond het vinden van werk wordt iets beter beoordeeld, met een gemiddeld eindcijfer van 6,6.

Ruim 1.200 klanten van het Werkplein Twente vulden begin dit jaar anoniem de vragenlijst in van een klanttevredenheidsonderzoek. Kritiek is er onder meer op de snelheid waarmee een vraag of een aanvraag van een uitkering worden afgehandeld. Het meest tevreden zijn klanten over de bereikbaarheid, de dienstverlening en de bejegening door medewerkers.

Toch worden ook op dat vlak verbeterpunten genoemd. 77 klanten hebben kritiek op de instelling van medewerkers. Ze wensen vriendelijker, danwel respectvoller te worden benaderd of vinden dat er beter gecommuniceerd en geluisterd kan worden.

Ruim honderd respondenten missen maatwerk en een persoonlijke aanpak die is afgestemd op de eigen situatie. Ook betere begeleiding is een wens.

Nogal wat klanten gaven bovendien aan last te hebben van wisselingen in contactpersonen. De gemeente Enschede bekijkt op dit moment hoe ze de werkwijze op dit punt kan aanpassen.

Verantwoordelijk wethouder Patrick Welman geeft aan 'tevreden' te zijn met de resultaten. Al erkent hij dat het beter kan. "Het onderzoek geeft ons een beeld van wat er goed gaat en ook wat nog beter kan. Daar gaan we nu mee aan de slag." In 2018 wordt de klanttevredenheid opnieuw gemeten.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.