Kringloop Enschede heeft excuses aangeboden aan een nabestaande, die klaagde over een brief waarin het bedrijf zijn diensten aanbood. Het bedrijf kwam in opspraak, omdat het al snel na overlijden van een vrouw haar diensten aanbood aan familie. Via een brief met een logo van een lachend mannetje.
"Dat was niet zo handig, maar dat beseften we later pas", zegt Willie de Leeuw van Kringloop Enschede. Hij schreef de zus van de overledene een excuusbrief. Hij zegt daarin ook te gaan heroverwegen hoe in de toekomst potentiële klanten te benaderen. De Leeuw is nu eenmaal niet handig met taal, zegt hij. En dat lachende mannetje van het logo onder de brief, 'dat was natuurlijk ook niet zo slim'. "Ik wilde dat logo wat bekender maken. Nou, dat is wel gelukt , zegt hij wat zuur. "Maar niet zoals ik het wilde. Het was de eerste keer dat er zo n commentaar was. "Mensen zijn altijd lovend over ons. Ze zijn blij dat we helpen."
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM