Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Flexmarkt, het vakblad voor de uitzendbranche. Daarmee is de voorspelling van oprichter Herman Kok uitgekomen dat 2015 nog een beter jaar zou worden voor het bedrijf dan 2014. "We zijn vooral op eigen kracht gegroeid", zegt Kok. "Het mooie is dat er weinig klanten vertrekken. Door die klantentrouw betekent elke nieuwe klant een omzetstijging."
Overname
In Person deed één overname: het Hengelose uitzend- en payrollbureau Human United XS werd gekocht. Oprichter Karl van der Wel gaat voor In Person een payroll-tak opzetten.
Jaarrekening
Het jaar 2014 was met een omzet van 63 miljoen, een bedrijfsresultaat van 3,2 miljoen euro en 2 miljoen nettowinst al het beste jaar uit de historie sinds de oprichting in 1989. Het aantal vestigingen steeg afgelopen jaar van 35 naar 60, waarvan het merendeel is gevestigd in het onderkomen van grote klanten. Het aantal personeelsleden in vaste dienst ging bij In Person over de 200, waar dat er vorig jaar nog circa 135 waren. Gezien de groei moet het resultaat over 2015 dus nog beter zijn geweest. Eigenaar Herman Kok: "Dat verwacht ik wel, maar de definitieve jaarrekening is nog niet opgemaakt. We hebben ook fors geïnvesteerd en dat drukt natuurlijk de winst."
Omzet
De spectaculaire groei zal zich in 2016 voortzetten, voorspelt Kok. "Ik verwacht dat we richting 160 miljoen euro omzet gaan. Circa 30 miljoen daarvan komt bij uitzendorganisatie Sherpa in Venlo vandaan, die we hebben overgenomen. Sherpa levert medewerkers voor de logistieke sector, de landbouw en de industrie. Die andere 30 miljoen omzetgroei zullen we op eigen kracht proberen te realiseren."
Nieuwkomers
Ondanks de enorme omzetstijging daalde In Person één plek in de top-100 van Flexmarkt en kwam uit op plek 28. Kok verklaart dat doordat er naar zijn zeggen enkele buitenlandse nieuwkomers op de markt zijn gekomen en er enkele grote uitzendbureaus hun activiteiten hebben opgesplitst. "Maar dit jaar gaan we in de richting van de top 15", voorziet Herman Kok.
Dienstverlening
In Person werd bovendien voor de tweede achtereenvolgende keer in de top 3 van beste werkgevers in de zakelijke dienstverlening gekozen. Een uitverkiezing voor bedrijven in de zakelijke dienstverlening, die Effectory en het (internet)magazine Intermediair organiseren. De beste werkgever wordt door de personeelsleden van duizenden bedrijven in Nederland gekozen.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM