Beluister het hele gesprek hierboven.
We hebben vorig jaar met het ziekenhuis een afspraak gemaakt waar een absolute grens aan zat. Zowel het ziekenhuis als wij wisten dat de kans bestond dat het in de loop van 2016 niet mogelijk was om iedereen te helpen, legt de Bruijn uit op de lokale radiozender. Volgens de woordvoerder hadden ook patiënten die verzekerd zijn bij VGZ hiervan op de hoogte kunnen zijn: We zagen die grens aankomen, daarom hebben we deze specifieke situatie vorig jaar gemeld op onze website.
De Bruijn noemt de huidige situatie vervelend: We hadden graag met het ziekenhuis afspraken gemaakt zodat we iedereen het hele jaar kunnen helpen, maar we zijn daar helaas niet uitgekomen. Soms gebeurt dat.
Nieuwe afspraakMST is volgens de woordvoerder het enige ziekenhuis waarmee een afwijkende afspraak is gemaakt. Ik hoop dat het eenmalig is en daar ga ik ook van uit, aldus De Bruijn. De woordvoerder benadrukt dat de verzekeraar hoopt voor komend jaar nieuwe afspraken te kunnen maken, waardoor een soortgelijke situatie kan worden voorkomen.
De Bruijn: Wij vinden het jammer dat niet iedereen terecht kan bij MST, maar gelukkig hebben we voldoende zorg in de regio ingekocht. Mensen kunnen daar gewoon terecht als ze niet lang willen wachten.
Lees
hier het eerdere bericht over de huidige situatie.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM