TV Enschede FM sprak met Coen Luttikhuis, directeur van Stadsbank Oost Nederland. Beluister het fragment hierboven:
De Ombudsman onderzocht naar aanleiding van deze klacht het hele functioneren van de Stadsbank Oost Nederland en komt tot vernietigende conclusies. De meest schokkende is wel dat dat cliënten van de Stadsbank zelf hun budget moeten beheren. Dat is merkwaardig want ze komen nou juist bij de Stadsbank omdat ze dat niet kunnen. Ze krijgen bij de Stadsbank ook veel te weinig ondersteuning om het te leren.
De Ombudsman noemt in het rapport tal van zaken waarin de Stadsbank tekort schiet. De informatieverstrekking aan cliënten is onvoldoende; cliënten krijgen nauwelijks informatie over klachtenprocedures; de stadsbank houdt zich niet aan wettelijke termijnen; de dossiers zijn niet compleet; en er wordt niet geluisterd naar de cliënten.
Dat alles leidt ertoe dat burgers die zich melden bij de Stadsbank van de regen in de drup komen.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM. Foto: Robin Hilberink