Enschede FM sprak met Marc Woesthuis, directeur Trimm en onder/deelnemer CeeCee.
Een opvallend bouwwerk van omgebouwde containers moet het trefpunt worden waar leden van de 'CeeCee-gemeenschap' en de rest van Enschede met elkaar in contact komen. Op het nu nog braakliggende terrein tussen internetbedrijf Trimm aan de Moutlaan en parkeergarage Brouwerij kan de hele stad straks komen lunchen in hippe pop-up horeca of aan openbare picknicktafels.
Festivals
Op deze plek worden bovendien onder de paraplu van CeeCee festivals en andere evenementen georganiseerd, die voor iedereen toegankelijk zijn. Die activiteiten kunnen maandelijkse kennissessies of workshops populaire wetenschap zijn, maar ook vrijdagmiddagborrels voor de wijk. Daarnaast faciliteert CeeCee een expositieruimte waar lokale (aankomende) kunstenaars hun werk tentoon kunnen stellen.
De nieuwe ontmoetingsplek van containers moet CeeCee eindelijk een herkenbare uitstraling geven. CeeCee, afkorting van creatieve campus, bestaat al een jaar of zes, maar de gemiddelde Enschedeër heeft er hoogstwaarschijnlijk nog nooit van gehoord. Een fysiek aanspreekpunt als vertegenwoordiger van alle CeeCee-bedrijven staat dan ook op het wensenlijstje. De werving van een manager gaat binnenkort van start, net als overigens de zoektocht naar geschikte horeca-uitbaters.
Bedrijvencampus
De ideeën om de bedrijvencampus steviger op de kaart te zetten, moet ook tot een toename van werkgelegenheid leiden: van de huidige 650 naar minimaal 1200 arbeidsplaatsen.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM. Foto: Frans Nikkels