Hangar 11 op Twente Airport vormt donderdag het decor van de eerste editie van het Business Festival Twente. Het evenement kan worden gezien als opvolger van Business Meets Twente, maar lijkt daar in niets op.
Geen beurs waar bedrijven zichzelf en hun producten en/of diensten presenteren, maar een festival waar kennis wordt gedeeld. Dat is de opzet van het Business Festival Twente. Maar liefst 36 bedrijven uit de regio vervullen de rol van strategische partner, kennispartner of professionele ondersteuner tijdens dit evenement.
De kennis die te halen is op het nieuwe Twentse businessevent betreft kennis op het vlak van financiën, marketing en verkoop, personeelsmanagement, ict en techniek. Er worden verhalen verteld door ondernemers, bijvoorbeeld over cybercrime, nieuwe businessmodellen en het Internet of Things, oftewel het verbinden van apparaten met internet om gegevens te kunnen uitwisselen. Maar ook verhalen over grote mislukkingen.
Lezingen
Verder zijn er interactieve lezingen waarbij het brein op de proef wordt gesteld. Naast specialisten op de verschillende deelgebieden behoren ook fairtradevoorvechter Ynzo van Zanten van Tony's Chocolonely ('slaafvrije chocolade') en trendwatcher Richard van Hooijdonk, die passie en nieuwsgierigheid predikt, tot de sprekers. Hetzelfde geldt voor Maurice Barten van Marktplaats.
Het Business Festival Twente begint om twee uur 's middags en duurt tot acht uur 's avonds. De organisatie is in handen van De Twentsche Courant Tubantia/De Ondernemer. De bedrijven die als partner fungeren hebben samen 1.200 relatiekaarten verdeeld. Kaarten aan de kassa kosten 125 euro.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM. Foto: Emiel Muijderman