Verkeer
Stuur appje
Zoek
Je bekijkt nu een artikel uit het archief
Dit artikel is niet geoptimaliseerd voor de huidige 1Twente-website. Hierdoor kan het voorkomen dat de opmaak wegvalt, er media ontbreekt en/of metadata incorrect is.
Nieuws
Enschede

AUDIO Campagne 'Tijd zat, in Twente' wordt verder uitgebouwd

298392 download 60 1

De Twentse gemeenten stellen voor volgend jaar opnieuw 600.000 euro beschikbaar om toeristen naar deze regio te lokken. Ondernemers dragen ongeveer drie ton bij aan de toeristische promotie van Twente. Daarmee is voortzetting en verdere uitbouw van de campagne Tijd zat, in Twente gegarandeerd.

De campagne is een gezamenlijk initiatief van de gemeenten en ondernemers uit de vrijetijdssector, die daarvoor Gastvrij Twente hebben opgericht. Ook evenementenorganisatoren, cultuur- en natuurorganisaties, VVV s en toeristische steunpunten doen mee om de bekendheid van Twente te vergroten.

Dat moet leiden tot meer bezoekers, die langer blijven en meer besteden , aldus Hans van Agteren, wethouder van Enschede en voorzitter van het portefeuilleoverleg Vrijetijdseconomie Regio Twente.

Promotie

Er is nu tien jaar lang door de gemeenten gezamenlijk geïnvesteerd in het toeristische merk Twente. Dat ging niet altijd van een leien dakje. Na het faillissement van het Twents Bureau voor Toerisme is het roer omgegaan en hebben ondernemers nadrukkelijker het voortouw genomen.

Quirine ter Haar is vorig jaar aangesteld om leiding te geven aan de toeristische promotie. De tijd is rijp om nu samen verder te bouwen , vindt Van Agteren. De impact van de vrijetijdseconomie voor Twente is al groot. De sector draagt 167 miljoen euro bij aan de Twentse economie en is verantwoordelijk voor 18.590 banen.
TV Enschede FM sprak hierover met Quirine ter Haar. Beluister dat bericht hierboven terug.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM. - Foto: Carlo ter Ellen
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.