Vanaf 4 januari kunnen Japanners in eigen land genieten van Grolsch. Ruim een jaar nadat de Enschedese brouwerij werd overgenomen door het Japanse Asahi, wordt Grolsch Weizen geïntroduceerd op de Japanse markt.
Asahi kondigt de komst van Grolsch op de thuismarkt aan met een enthousiast persbericht. Grolsch Premium Weizen is een 100% malt bier met een fruitige, banaanachtige smaak zonder bittere afdronk , zo vinden de Japanners.
Authentiek glas
Het persbericht meldt dat deze weizen de gouden medaille won in de World Beer Award 2007. Volgens de Japanners hoort er een authentiek Duits, konisch gevormd glas bij waarin het bier getapt wordt met een schuimkraag die boven het glas uitsteekt.
In het persbericht wordt gerefereerd aan de rijke geschiedenis van de Koninklijke Grolsch, met ruim 400 jaar de oudste brouwerij van Nederland. Het bier wordt voorlopig alleen verkocht in de Japanse horeca.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede.