Van Hofwegen trok afgelopen weekend aan de bel omdat de treinen tussen Enschede en Zwolle vooral in de spits veel te vol zitten. Er zijn bijna Japanse stouwers nodig om alle mensen in de trein te krijgen , herhaalde hij woensdagmiddag in een vergadering van de Statencommissie Verkeer en Vervoer. Hij drong aan op creativiteit bij de NS en ProRail om het probleem op te lossen.
Maximale lengteMeer dan een toezegging van Boerman dat hij nog een keer met Prorail zou gaan praten kreeg Van Hofwegen niet. Het perron in Zwolle voor de sneltrein is er gewoon nog niet en tot de zomer is er ook geen reëel alternatief. De huidige maximale lengte van de stoptreinen heeft ook te maken met de perrons op de stations die onderweg aangedaan worden. Ik zal nogmaals nagaan of er iets te bedenken is, maar ik wil daar niet te veel hoop op vestigen , aldus Boerman.
CreativiteitVan Hofwegen zei desondanks blij verrast te zijn met de toezegging van Boerman. Wanneer het bij NS en ProRail gaat om heel creatief te worden, dan moeten ze daar echt bij geholpen worden , reageerde de D66 er.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - foto: Frans Nikkels