De ambities zijn hoog. Het Twentse team wil een podiumplek op alle fronten. Zowel in de zuinigheidsrace als de snelheidsrace. Het team denkt dat het haalbaar is. De wagen is lichter, dan de versie van 2017, motortechnisch veel beter en ook veel gestroomlijnder.
GroenerEn uiteindelijk dus veel milieuvriendelijker, dus groener. "We denken heel dicht bij de magische grens te komen van 1 op 1000 kilometer , vertellen de UT-engineers Gerben Bieleman en Rens Horst. Het UT-team van vorig jaar werd derde in de zuinigheidsrace, met nog een verbruik van 1 op 900. In de sprintrace kwam het team echter niet aan de bak.
Eerste metersEr werkt een team van 22 studenten aan de wagen. Binnenkort zal de wagen bij het vliegveld werkelijk de eerste meters gaan maken. Dan zal blijken of de simulaties gelijk hebben en de 1 op 1000 in de buurt komt. Om een eind te maken aan de verwarring met het Solarteam van de UT is gebroken met de traditionele Twentse rode kleur. De wagen is nu AMG (van Mercedes) groen.
1Twente sprak maandag met teamlid Luc Djozin-Kemadjou. Beluister dit interview hieronder terug.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - Foto: Emiel Muijderman