Verkeer
Stuur appje
Zoek
Je bekijkt nu een artikel uit het archief
Dit artikel is niet geoptimaliseerd voor de huidige 1Twente-website. Hierdoor kan het voorkomen dat de opmaak wegvalt, er media ontbreekt en/of metadata incorrect is.
Nieuws
Enschede

Gronau lonkt naar bezoekers uit Nederland

341362 bezoekgronau

Met een eigen campagne wil Gronau meer Nederlandse bezoekers naar de Duitse grensplaats lokken.

'Bezoek Gronau' luidt de slogan van de campagne die Nederlanders nieuwsgierig moet maken. Op de gelijknamige Facebookpagina staat wat in Gronau zoal te doen is en te beleven valt. Daarnaast zijn onder meer een Nederlandstalige website en een Instagram-site in de maak.

Eigen sfeer 'Bezoek Gronau' moet een eigen merk worden, met eigen kanalen", zegt Katharina Detert, hoofd van het Stadtmarketing in Gronau. We willen Nederlanders in hun eigen taal aanspreken, in een toon die bij ze past. Dat vraagt om een andere sfeer dan op onze Duitse website. Duitsers stellen andere vragen dan Nederlanders."

HighlightsVolgens Detert heeft Gronau Nederlandse bezoekers veel te bieden. We hebben culturele highlights die in Nederland niet bestaan, zoals de kerstmarkt met het huttendorp in december. Of het stadsfeest in september, dit jaar met een combinatie van foodtrucks en schlagermuziek. En de koopzondagen. Dat zijn er weliswaar maar vier per jaar, maar áls de winkels dan een keer open zijn op zondag, is dat ook echt een bijzondere belevenis."

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - Foto: Facebook Bezoek Gronau
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.