'Bezoek Gronau' luidt de slogan van de campagne die Nederlanders nieuwsgierig moet maken. Op de gelijknamige Facebookpagina staat wat in Gronau zoal te doen is en te beleven valt. Daarnaast zijn onder meer een Nederlandstalige website en een Instagram-site in de maak.
Eigen sfeer 'Bezoek Gronau' moet een eigen merk worden, met eigen kanalen", zegt Katharina Detert, hoofd van het Stadtmarketing in Gronau. We willen Nederlanders in hun eigen taal aanspreken, in een toon die bij ze past. Dat vraagt om een andere sfeer dan op onze Duitse website. Duitsers stellen andere vragen dan Nederlanders."
HighlightsVolgens Detert heeft Gronau Nederlandse bezoekers veel te bieden. We hebben culturele highlights die in Nederland niet bestaan, zoals de kerstmarkt met het huttendorp in december. Of het stadsfeest in september, dit jaar met een combinatie van foodtrucks en schlagermuziek. En de koopzondagen. Dat zijn er weliswaar maar vier per jaar, maar áls de winkels dan een keer open zijn op zondag, is dat ook echt een bijzondere belevenis."
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - Foto: Facebook Bezoek Gronau