Een pizza in de kleuren van Enschede mét twee blikjes Jupiler Bier. Meho Ademi, eigenaar van horecazaak Ristorante Villaggio in Winterswijk, speelt op een ludieke manier in op de rel rondom de promotiecampagne van Enschede in zijn dorp. 'Pizza Enschede' is nu al een hit.
Meho Ademi is niet boos. Hij vindt de promotieactie van Enschede Promotie in Winterswijk weliswaar 'geen manier van doen', maar de ondernemer is vooral blij met alle aandacht voor zijn dorp. Dankzij Enschede wordt Winterswijk nu op de kaart gezet. We krijgen zelfs landelijke aandacht.
Dorp beschermenNa de 'guerrilla-actie' van Enschede in Winterswijk vorig weekend, bedacht Ademi een ludieke manier om de grootste stad van Twente terug te pakken. Hoe kunnen wij ons dorp beschermen, zo was de gedachte. Enschede heeft fratsen bij ons uitgehaald, dus nu willen wij ze een beetje terugpakken.
Pizza Enschede is het geworden. Een pizza met de rood-witte kleuren van Enschede, met daarbij twee Jupiler-biertjes. Uiteraard als verwijzing van de degradatie van FC Enschede naar de Jupiler League , zegt Ademi. Pizza en bier samen kosten 5 euro. Ademi zegt er verlies op te maken. Maar dat maakt me niet uit, want ik wil juist mensen naar Winterswijk trekken.
TrotsVia een winactie op Facebook geeft Ademi de 'Pizza Enschede' gratis weg. Maar alleen aan mensen uit Enschede , zegt de trotse ondernemer al lachend. Winterswijk heeft zoveel wat Enschede niet heeft: veel lokale ondernemers, gratis parkeren én wij hebben de jongste burgemeester van Nederland.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - foto: Ristorante Villaggio