Op de voorste fiets was met bloemen het logo van Enschede Promotie gemaakt en een parkeermeter waar geld in wordt gegooid. Op het voorwiel werd met bloemen een agent afgebeeld met een vermanend vingertje. Het achterste rijwiel beeldde Winterswijk uit, met een afbeelding van een vrouw die lekker aan het shoppen is.
In mei dit jaar, vlak na de opening van de nieuwe N18, trok een promotieteam van Enschede naar Winterswijk om de Twentse stad aan te prijzen als winkelstad. Er werden tasjes uitgedeeld met daarop de tekst 'Enschede staat je goed'. Winkeliers uit Winterswijk noemden deze actie 'niet sjiek en veel te agressief'.
Een week later sloegen de ondernemers uit Winterswijk terug. In een
paginagrote advertentie in de Tubantia stond de tekst 'Iedereen houdt van gratis parkeren'. In Enschede kost parkeren in het centrum namelijk 2,90 euro per uur, in Winterswijk is dat gratis. Op dezelfde dag nog vloog een vliegtuigje over de Achterhoek met een banner erachter. Daarop stond de tekst 'Enschede staat je goed'.
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Wim Ruesink