Verkeer
Stuur appje
Zoek
Je bekijkt nu een artikel uit het archief
Dit artikel is niet geoptimaliseerd voor de huidige 1Twente-website. Hierdoor kan het voorkomen dat de opmaak wegvalt, er media ontbreekt en/of metadata incorrect is.
Nieuws
Enschede

Klanttevredenheidsonderzoek gemeente Enschede: brieven €˜te streng €™

377364 communication 3671503 1920

Bijstandsgerechtigden in Enschede geven een voldoende aan de dienstverlening van de gemeente. Maar verbeterpunten zijn dezelfde als twee jaar geleden. Ze missen een persoonlijke benadering aan het loket en vinden dat brieven over hun uitkering 'te streng' zijn.

'Ik vind brieven die jullie versturen enger dan die van de Belastingdienst'. Het is één van de reacties in de enquête onder Enschedese bijstandsgerechtigden en inwoners zonder uitkering die wel een beroep deden op bijzondere bijstand. 6584 inwoners kregen eind 2017 een digitale vragenlijst toegestuurd over de gemeentelijke dienstverlening, 734 mensen vulden hem in.

Volgens dit klanttevredenheidsonderzoek is de toon waarop zij worden benaderd één van de meest genoemde klachten. Andere verbeterpunten zijn: meer duidelijkheid bij de digitale dienstverlening, minder wisselen van contactpersonen en beter luisteren naar de wensen van inwoners.

Verbeterslag
Wethouder Arjan Kampman van Werk en Inkomen zegt de verbeterpunten serieus te nemen. Binnen de gemeente is er voor de zomer al werk van gemaakt. Twee inwoners met een bijstandsuitkering zijn gevraagd om mee te denken over de toonzetting in de brieven. Dat heeft al geleid tot een verbeterslag , zegt Kampman. De brieven zouden nu vriendelijker moeten zijn.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Pixabay
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie?
Tip onze redactie via mail of telefoon. Deze vind je op onze contactpagina.