Enschede

AUDIO | Zomer in Enschede: Campagne moet bezoekers in eigen stad houden

Enschede gaat deze zomerperiode met de nieuwe campagne âVier de zomer in Twenteââ van start. De campagne loopt van 6 t/m 23 augustus en zal de binnenstad van Enschede omtoveren tot een kleurrijke vakantie bestemming.

463695 978297
Julian Vriend | 1Twente

Aangezien het coronavirus nu al het roet in het eten gooit, probeert Enschede Promotie de inwoners en bezoekers van Enschede zo veel mogelijk binnen eigen stad te houden. âEr komen allerlei vrolijke zomerse decoraties om het winkelen en het culinair genieten te bevorderen voor de bezoekersâ, aldus Marieke ter Brugge van Enschede Promotie.

Unieke kunstwerken
De binnenstad wordt voorzien van allerlei lampionnen en vlaggen en er zal iedere dag in de week iets te doen zijn. Zo krijgen bezoekers picknick-tips aangereikt of een lijst met zonnige binnentuinen waar ze voor een drankje naartoe kunnen. Daarnaast heeft de Enschedese kunstenaar Jelle de Graaf op drie locaties zijn kunstwerken geplaatst. Dit zijn een zes meter hoge knalroze flamingo, een kleurrijke wesp en een ijzeren vogel.

Het concept âVier de zomer in Enschedeâ is een initiatief van Enschede Promotie en wordt mede mogelijk gemaakt door het Ondernemersfonds Enschede, Vereniging Horeca Stad Enschede (VHSE), Winkelhart Enschede en Gemeente Enschede. Kijk op www.uitinenschede.nl/zomer voor het laatste nieuws en zomerse activiteiten.
foto: Reinier van Willigen